Bliv en sand tornado til rengøring

Rengøring er en essentiel del af hverdagen. Man kan lære at optimere sin rengøring ved at skemalægge opgaverne for en hel uge eller måned. Dermed ved man, hvornår man burde klare hvilke opgaver og hvornår forskellige pligter trænger til at blive gjort derbarndomshjemme. Samtidig kan man mindske stress og unødigt dobbelt arbejde ved at skemalægge sine huslige pligter derbarndomshjemme. man kan gøre sin rengøring af huset mange gange lettere og fri fra stress ved at lave en ”støvsugnings-onsdag” eller en ”vasketøjs-tirsdag”.

god rengoring

Planlæg din rengøring og slip bekymringerne

Planlæg dig ud af dine sysler derbarndomshjemme. Hvis man bliver ved med at udskyde sine pligter i huset ender man med at være mere stresset end hvis man bare havde støvsuget, da man tænkte på det første gang ved konfrontationen af en nullermand på størrelse med en mindre hund bagved sofaen. Når rengøringen er planlagt, har man sat kvalitetstid af til det og man har slet ikke lavet aftaler oveni skemaet. Man kan planlægge et skema, hvor man klarer hver og en af de trælse pligter på ugens fridag eller spredt ud over hele ugen, så man kun bruger en halv times kvalitetstid om dagen. Når rengøringen er planlagt og skrevet ned, behøver man ikke tænke på hvornår man nu har kvalitetstid og gider at tage sig af de dovne pligter. Det kommer helt af sig selv!

Gør rengøringen til en del af din træning

Hvis du ikke har vildt meget tid i hverdagen, kan du nemt integrere den daglige rengøring som en del af din træningsrutine. Der kan man snildt slå to fluer med et smæk! En god omgang støvsugning eller strygning af skjorterne kan nemt tælle som dagens milde cardio forbrænding eller en effektiv opvarmning til hårdere træning. Få pulsen op og forbrænd kalorier ved at svinge støvekosten ekstra hurtigt under den næste rengøring og så får du slet ikke kun et dejligt rent barndomshjem, men du bliver samtidig også sundere med en daglig rengøringsrutine. Lær at elske din daglige rengøring og optimér dit liv!